Jag är här

 
Hejhej! har haft problem med internet så har inte kunnat blogga. Nu verkar det funka via mobilen så det är ju bra iallafall. Att säga hejdå till min familj var såååå jobbigt, grät som aldrig förr. Resan till Washington var också sjukt jobbig och lång. Först 9 timmars flyg till Chicago, sedan 5 timmar på flygplatsen, 3,5 h flyg till Seattle, 3 timmar på den flygplatsen och sedan 40 minuters flyg till Wenatchee. Kom fram dit 12 på natten och då var ju kl 9 på morgonen i Sverige.. så gissa om jag var trött. Min väska kom inte heller fram.. tjoho.. 
Fick iallafall sitta brevid bästa Tove på flyget till Chicago. Jag hade pratat med 1 person innan som jag visste skulle åka den 18e augusti och det var Tove, och så hamnar vi brevid varandra på flyget. Vad är oddsen?
 
Vi sov iallafall över hos min värdmammas brorsa i Wenatchee och dagen efter så for vi ut med deras båt. Det var jättekul och jag fick åka på en ring efter båten! Min väska kom även denna dag så det var ju positivt! Sedan for vi till Okanogan, tog ca 1,5 h med bil. 
 
Idag for jag och min counselor som jag har genom Rotary och fixade en hel del saker! bland annat ett amerikansk nummer (så ni som vill ha det! skriv på fb), var förbi på banken och sedan åkte vi till skolan som jag ska gå på, där fick jag även träffa min andra värdfamilj! min andra värdpappa jobbar nämligen som rektor på middle school och det ligger i samma byggnad som high school. Det var mycket trevliga! fick iallafall välja vilka kurser jag vill läsa under året, hade fyra personer som hjälpte mig att välja haha! min andra värdpappa, min värdsyster i andra värdfamiljen, min counselor och hon som jobbade där. Är iallafall en senior! wiho! och kan skriva ett inlägg senare om vilka kurser jag valde. Träffade lite folk som också kommer gå senior year och alla var verkligen supertrevliga och de som jobbade där var också supergulliga! just det, ska börja spela vollyboll. Vi får se hur det går med tanke på att jag inte har spelat det förutom på idrotten någon enstaka gång. Hehe. 
 
Har förresten fått ett gratis medlemskap på ett gym här borta, alla utbytesstudenter får visst det.. undra varför.. höhö.. och så har Rotary sagt att jag ska skriva en wish list med saker som jag vill göra under mitt år och så kanske någon i klubben kan ta mig dit! kulkul. 
 
Dessa dagar har dock varit väldigt jobbiga, känslomässigt. Har haft väldigt mycket hemlängtan och allt har bara känts så otroligt jobbigt. Vet inte hur många gånger jag har tänkt "vad sjutton har jag gett mig in på" Tidskillnaden har dock nog en stor roll i detta, det skiljer nio timmar mellan Sverige och Washington, så jag går runt och är väldigt trött hela tiden och då känns allt så mycket jobbigare. Men förhoppningsvis kommer det kännas lite bättre när jetlagen ger sig. Vi hörs ♥

fin blogg!:)

Svar: Tack!!
Emmy - utbytesstudent i usa

Nu var jag ju bara i USA i en månad, men asså de första dagar a var typ det värsta jag varit med om, fattade inte heller vad jag hade gett mig in på, de 2-3 första dagarna nästan räknade jag ner tills jag skulle få åka hem. Men det blir verkligen bättre, när man blivit van med allt och fått in rutiner så blir det verkligen bra tillslut, håll ut och försök att njut ändå! :)

Svar: Ja det är så jag känner... vet inte riktigt hur man ska klara det här. Men tror det är som du säger, att det är bara att hålla ut och tillslut blir det bättre. Tack Tessa <3
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?