Q/A - flera värdfamiljer?

Fick en fråga från Tintin som jag tänkte kunde vara bra att svara i ett inlägg, isåfall det är någon mer som undrar om just detta.  
 
Q: Hej! Hur kommer det sig att du ska bo hos tre olika familjer?
 
A: Hejhej! Jag åker med organisationen Rotary och de vill att man ska få testa på flera olika sätt att leva de amerikanska livet på och "vidga sina vyer", de tycker också att familjerna tar bättre tag i att göra saker med sin utbytesstudent, eftersom man kommer bo där i 3-4 månader istället för 11 månader. När man bor hos en familj en längre tid så blir det ju lätt hänt att de tänker "men det kan vi göra senare, vi har ju lång tid på oss" och sen är månaderna slut och sakerna de har tänkt göra har inte blivit av. Så därför ska jag få testa på att bo och leva med tre olika amerikanska familjer!
 
I början när jag ansökte till Rotary så var jag lite tveksam till detta, men nu tycker jag det känns jättebra! Det enda negativa jag kan se med flera familjer är ju om man verkligen trivs i en familj och har blivit riktigt bekväm där och sedan blir man tvungen att byta och börja om från början. Men sedan om man trivs jättebra där också då blir ju detta helt underbart, för man kommer ju få lära känna så många fler personer. Men det blir en del av detta äventyr och jag tycker det känns riktigt bra att ha tre värdfamiljer! Ser jättemycket fram emot att träffa alla. Nu är det bara 12 dagar kvar tills jag åker. Det är SÅ nära nu!!
 
Om ni undrar något, spelar ingen roll vad det är, tveka inte att fråga! Det är bara att skriva en kommentar eller skicka iväg ett mejl till mig så svarar jag så snabbt som möjligt. Kram!
 

Det låter ju kul att få prova tre familjer, har man tur så kommer man ju riktigt bra överens med alla och har alltså tre extra familjer :D

Blir kul att få följa din resa!

Svar: ja men precis! och tre extra familjer är ju aldrig fel! Så hoppas verkligen jag kommer trivas i alla familjer, just nu känns det iallafall bra!
hihi men vad kul att du tycker det! :)
Emmy - utbytesstudent i usa

Vi hade en utbytesstudent från USA sista året i gymnasiet som också åkte via Rotary. Tror du kommer få det kanonbra borta i USA :} Kommer definitivt följa din blogg under året. Ha det bra!

Svar: Tack så mycket!! Jag hoppas verkligen det blir ett roligt och lärorikt år! Vad kul att du vill följa bloggen. Kram!
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?