Träffar inom distriktet

Jag åker ju somsagt med organisationen Rotary och när man åker med dom så blir man tilldelat ett distrikt och sedan är det upp till distriktet att hitta värdfamiljer och en skola. Jag har då hamnat i distrikt 5060,  som är ett distrikt som innehåller både USA och Kanada. Det är då Washington State i USA och British Columbia i Kanada, och här nedanför har jag skrivit lite om några resor/träffar som mitt distrikt ordnar. 
 
I September så kommer jag och alla andra utbytesstudenter som tillhör distrikt 5060 spendera en helg tillsammans i Pentiction, Kanada. Där vi får lära känna varandra lite bättre och så får vi lite info och sådant från distriktet. 
 
I oktober/november så kommer jag, och alla andra utbytesstudenter få hålla en presentation om vårt land och vi kommer bland annat hålla denna presenation för utbytesstudenter som ska åka från USA/Kanada till något annat land i världen. För att ge en liten inblick hur det kan se ut och vara. Vet dock inte om detta kommer hållas i USA eller Kanada.
 
I decmeber så kommer vi få åka till Vernon, Kanada och spendera en vinterhelg tillsammans. Vi kommer få åka skidor, snowboard, släde och bara ha kul tillsammans.
 
I februari så kommer vi få spendera a weekend in the mountains, där vi kommer få bada, ha en student international night och åka inner-tube snow tobogganing och jag googlade vad detta var. Ni vet när man åker på en ring efter en båt? detta är en liknande sak. Man åker i en stor ring fast i en snöbacke. Vet dock inte om detta kommer hållas i USA eller Kanada. Här kommer vi även få träffa utbytesstudenterna från Australien. 
 
I april så kommer vi inbound students få träffa alla outbound students igen i Naramata, Kanada. Där dem tillsammans med sina föräldrar kan ställa sina sista frågor till oss innan de själva ger sig ut på sitt utbytesår. 
 
I maj/juni så kommer vi få åka på en bussresa genom distriktet, så vi kommer nog få åka runt i både USA och Kanada. Där kommer det vara aktiviteter som dans, olika vatten aktiviteter, forsränning etc. (forsränning ser förresten så sjukt läskigt ut, är typ redan rädd haha)
 
Ser framemot detta supermycket! Så kul att så många av träffarna hålls i Kanada, för då kommer jag ju få chansen att se lite mer av det landet också. Åh, det blir nog jättebra det här. Men som sagt, detta är bara de träffarna som mitt distrikt håller. Sedan har nog Rotary också några resor man kan åka på, vilket jag hemskt gärna skulle vilja göra! 
 

Blir så avundsjuk🙊 Nu får du ha det så jävla kul där och göra allt du hinner med😘❤️

Svar: världens bästa julia ❤️❤️
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?