Hawaii 2k15

2:a april så satte jag mig på ett lite plan från Wenatchee till Seattle, mer taggad än någonsin!

I Seattle hade jag fem timmar på flygplatsen, tur så var mina kompisar från mitt distrikt där + några nya människor som också skulle till hawaii!! Vi landade sent på kvällen, så när vi kom till hotellet så gick vi och la oss direkt!


Utsikten från balkongen!




Sedan gick vi till Denny´s för att äta lite frukost!



och så var det dags att hika upp för diamond head! Varmt, svettigt och sjukt jobbigt.... 



.. Men så värt det!!! utsikten var helt fantastisk!!!




Sedan hoppade vi på bussen för att fara till stranden och ha picknick! var supermysigt! 


Finaste Irene. 



♥♥♥



Sedan på kvällen så strosade vi bara runt, chillade på stranden och drack smoothies! 


Dag tre så började vi dagen med snorkling! Vi delade in oss i grupper av fyra, för om de ser att man är en stor grupp på hunama bay så kastar det ut en. Jag var med bland annat med Arvid från Sverige! 




Det var iallafall jättehärligt att snorkla. Vissa såg tillochmed skölpaddor! 


Sedan var det dags för surfing! SJUKT ROLIGT! och jag stod upp, wihoo!




På kvällen gick vi till en restaurang och åt, efter det gick jag och la mig eftersom jag mådde riktigt dåligt. Troligtvist från allt saltvatten och sol..


Dag fyra så for vi ut på en segling tur. Älskar att vara ute på vattnet, så det var himla härligt! ibland har de även sätt delfiner.. men inte denna gång tyvärr! hade varit sjukt häftigt. 


Fina Irene & Charlotte. 


Bästa gänget. Vi var sammanlagt 41 personer från 18 olika länder!


The squad som vi kallade oss. Vi är alla från samma distrikt! 


Arvid & Rostand.




Sedan så hade vi mycket fritid, så vi hängde på stranden! Sååå härligt.


Dag fem så hoppade vi på en buss och åkte till lite olika ställen! 



En ananas farm typ, minns inte namet på det hehe.. 


Där åt vi iallafall ananas!

..och ananas glass!

...och ananas glass i en ananas! 


Jag och världens bästa Irene ♥


Ett litet stopp vid North Shore för mat! mums. 

Vi åkte förbi massa fina stränder!



Fernando & Gabe // Rostand, Pauline & jag // Charlotte & Irene


Vi åkte vidare till Polynesian Cultural Center!



Där vi såg massa olika shower!




Sedan åkte vi lite kanot!


Vi fick prova på banan med kokosnöt. Inte min favorit eftersom jag inte gillar kokos. 

Några klättrade i palmträd. 





Vi såg på massa fler shower och bara gick omkring och hade det asbra! gillade verkligen detta ställe.

Sedan var det ett cheerleading lag från Utah som uppträdde. De var SJUKT bra!!! sjukt himla bra!


Dag sex så tog vi bussen till Bubba Gump! 




Där åt vi god mat!



Tog lite bilder! 




och så hade vi en talangshow! min grupp dansade till uptown funk och hade lite cheerleading stunts i haha. Men det var allt från yoga till japans nationalsång! mycket roligt!





Fritid! så för vissa blev det lite mer surfing och de andra tog det lugnt på stranden!


Dag sju så åkte vi till Pearl Harbor.





Så vi gick runt och kollade på allt och tog lite bilder!


David & Christoffer med sin henna tatuering! 


...och så tog vi ännu mera bilder!


och kollade runt lite i souvenir shoppen! 



Sedan tog vi båten ut till själva memorial. 









Lite blandade bilder därifrån. 


Sedan hoppade vi på bussen igen och åkte till...


Paradise cove!!


Killarna var peppade på att ta en bild med denna tjej hehe!


Det var helt sjukt fint där!! 



Tog lite bilder på stranden!

Christoffer, Irene & David.

Gabe, Irene & Jag. 

Gabe, Irene, Michael & Pauline.



Solnedgången var magisk! 

Italyyy!

Vi fick fina blomarmband.

Bästa gruppen!

Sedan var det dags för mat, var jättegott!

och så var det massa olika uppträdande!

De tog upp oss på scenen och vi fick lära oss en dans, och vi fick ett diplom. 



Lite mer dans från några i gänget!

Sista dagen åkte vi till hardrock café för lunch! där fick vi även nominera varandra sammanlagt i 15 olika kategorier. Jag vann "most sympathetic" och "Best exchange student". Så det var lite kul!

Sedan gick vi runt för lite souvenir shopping! 

och sedan åkte vi till flygplatsen och sa hejdå...

Hade iallafall en helt fantastisk vecka i Hawaii, absolut en av höjdpunkterna under mitt år här i USA! är så glad att jag åkte, men det är lika jobbigt att säga hejdå till alla människor eftersom man vet inte om man någonsin kommer träffa dem igen. Men detta är en vecka jag kommer minnas länge! HAWAII 2015 ♥♥

JISSES AMALIA! Vilken fantastisk vecka, bilderna visar er fina gemenskap och om du vill så har du nog vänner för livet där...med lite vilja kan man behålla kontakten 💗

Svar: ❤️
Emmy - utbytesstudent i usa

o m g!!!!!!!!! gud så roligt du ser ut att ha haft! förstår att det känns jättesvårt att säga hejdå till de man tycker om och veta att man kanske aldrig ses igen...

jag hoppas iallafall sista tiden i USA fortsätter att vara asbra så syns vi snart världens bästa emmy <3

Svar: Tack världens bästa Anna!! Ja snart snart snart <3
Emmy - utbytesstudent i usa

Vilket fantastiskt år du verkar ha haft å vilken härlig resa till Hawaii, ha det gott å hoppas dina avslutande veckor också blir lika bra som resten av året!

Svar: Ja det var en underbar resa! Tack så mycket!!!
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?