lite allt möjligt ♥

ojoj.. nu ekar det tomt här.. jag som hatade när utbytesstudenter kom hem till Sverige och helt slutade blogga, och nu göra jag samma sak. Oups.. Men vad har hänt under min tid borta från bloggen? vi hade en utbytesstudent från Australien som bodde hos oss några dagara och det var superduper kul. Hon blev verkligen en del av familjen så saknar henne väldigt mycket. Men får hälsa på henne i Australien någon dag och det låter ju rätt bra hihi! Har också spenderat tid med vänner, fikat, skrattat och försökt ta igen vad som har hänt under ett år. 
 
 
Jag har också börjat skolan, sista året på gymnasiet! pepp! Många nämner dock att vad jobbigt det måste vara för mig som måste gå ett år extra i skolan, men det är inte alls jobbigt. För jag har ju inte blivit tvingad till att gå ett extra år, jag valde det till 100%. För om jag inte hade gått ett extra år hade jag aldrig fått uppleva USA, jag hade aldrig fått familj och vänner i 22 olika länder, jag hade aldrig gått på ett amerikansk high school, jag hade aldrig fått se och lära så mycket av USA som jag gjorde. Det är så mycket saker jag inte hade fått upplevt om jag valde att stanna i min trygga bubbla i Sverige. Så jag går med glädje ett år extra i skolan. + min nya klass verkar jättegoa!! Så vet att detta år kommer springa iväg fortare än vad Usain Bolt gör. 
 
Jag har börjat jobba igen på inpuls som barnpassare och det är som allitd superkul, har saknat att jobba där under mitt år i USA så det känns så bra att vara tillbaka! Hur jag mår känslomässigt så är det svårt att beskriva, det är som en omvänd kulturchock, jag är varken ledsen eller megaglad, mest förvirrad och vilsen. Det är svårt att hålla kvar den tjejen man var i USA här i Sverige och det är svårt att leva mellan två världar. Men jag antar med tid så kommer alla pusselbitar falla på plats och man kommer hitta var man står i denna värld. Dock är det så underbart att man har alla sin utbytesvänner, för man behöver inte ens förklara hur man känner, de bara förstår. För de är i exakt samma situation. Underbara människor. 
 
 
Jag har iallafall två filmer kvar att redigera och ett inlägg om USA resan med familjen att skriva. Men annars så kommer det nog vara rätt tomt här.. until next adventure - och vad det blir får vi se! Tack för alla som följde och stöttade mig under mitt år i USA, det betydde mycket! och förhoppningsvis syns vi igen ni när det är dags för nästa resa, det finns så många platser och olika kulturer på denna jord som jag så gärna vill uppleva, så vi får se vars nästa stopp blir.. massor av kramar ♥ - E

Hej! Jag har följt ditt år sedan det började och har blivit så himla inspirerad av dig. Jag håller på själv att ansöka nu och har fullt upp av allt pappersarbete. Så mycket jobb! Haha. Jag har en fråga för jag har för mig att du åkte med rotary. Om inte så ändå, när började du processen med ansökan?

Jag började i början av oktober och har ännu inte blivit klar med fyllningen av papper, personligt brev osv och börjar bli stressad eftersom jag gärna vill ha det land (USA) som jag hade som nr. 1. Tack på förhand och tack för en toppen blogg!
Amanda

Hej! Jag har följt ditt år sedan det började och har blivit så himla inspirerad av dig. Jag håller på själv att ansöka nu och har fullt upp av allt pappersarbete. Så mycket jobb! Haha. Jag har en fråga för jag har för mig att du åkte med rotary. Om inte så ändå, när började du processen med ansökan?

Jag började i början av oktober och har ännu inte blivit klar med fyllningen av papper, personligt brev osv och börjar bli stressad eftersom jag gärna vill ha det land (USA) som jag hade som nr. 1. Tack på förhand och tack för en toppen blogg!
Amanda




Kom ihåg mig?