Merry x-mas

Jag och mina två värdsystar for iväg upp till conconully för att fixa en bild till vår värdmamma! Vi for dit för att min värdmamma hade planerat att ta bilder på oss där, för det finns snö där! men det blev aldrig av så då for vi dit! och vi var borta i hela fyra timmar haha och det var faktiskt jättekul. Hände rätt mycket knasiga saker under den tiden.
 
Igår så pratade jag på facetime med familjen och fick även prata lite med farmor, birgitta och krister också så det var superkul!!! Sedan så bestämde värdfamiljen att de ville göra som ett swedish smörgåsbord. Så alla valde en sak de ville ha på bordet och lagade den. Jag och min värdpappa gjorde svenska köttbullar med brunsås och det blev faktiskt helt galet gott!! mmmmmmm.. älskar köttbullar. 
 
Vid midnatt for vi till kyrkan och det är första gången jag går till kyrkan i USA. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det var helt enkelt bara väldigt annorlunda och inget jag alls är van med.
 
Här i USA så firar man ju egentligen den 25e, så vi började med presentöppning på morgonen!
 
I min julstrumpa så var det massa smått och gått. Fick bland annat ett säsongskort på en skidbacke från Rotary! så dit måste jag åka :)
 
Av min värdfamilj så fick jag dessa saker! bland annat kläder, smycken, bulldog saker, 1D-kalender , "jackery" som är en mobil laddare, den är verkligen superbra! har fått lånat min värdmammas när jag har varit på alla bussresor med basketen, och hade tänkt att köpa en egen men nu behövde jag inte det hihi!
 
Från min första värdfamilj fick jag dessa saker! Min värdmamma är galen i ugglor så när jag kommer bära uggle halsbandet så kommer jag tänka på henne, tyckte det var fint! och 1d-konsert filmen, PERFEKT.
 
Från familjen och släkten i Sverige fick jag dessa fina saker, bland annat ett superfint smycke från SNÖ (tack världens bästa farmor), En jacka från Ivy Revel, Michael Kors fodral, kameralins till telefonen, supersöt pyjamas (tack så mycket faster med familj!!) och så får vi inte glömma konsertbiljetten till One Direction i Kalifornien i sommar. iiih! 
 
Blev verkligen superglad över alla mina julklappar!! TACK TACK TACK TACK ♥
 
Sedan blev det dags för middag och det var jättegott!!
 
På kvällen spelade vi ett roligt spel och så öppnade jag paradis asken som jag köpte när jag var på IKEA, hihi! Har iallafall haft en bra och lyckad första amerikansk jul! men nog saknade man allt familjen. ♥ kramkram

Helt UNDERBART att se och höra att de behandlar dig som sina egna döttrar! Du verkar ha blivit överröst med gåvor...härligt..jätteglad ickså för att du tyckte im det vi skckade. Puss o kram hjärtat mitt 😘

Syns att jag skrev det förra meddelandet utan glasögon...ha ha




Kom ihåg mig?