Q/A - fotboll

 Hej! Det är så kul att läsa din blogg, vill själv åka när jag blir nåt år äldre. 
Jag gillar att spela fotboll och jag undrade bara ifall det finns fotbollslag för tjejer i USA på skolorna? För som jag har förstått det så har de "skollag" i olika sporter, men skulle kunna tro att det bara finns fotboll (alltså soccer) för killar? Eller? Skulle bli jätte glad om du kunde svara på något sätt! Ha det bra!
 
Hej! Vad roligt att höra och vad kul att du funderar på att åka! Ja, här så har de massa olika skollag till alla sporter och på min skola så finns det även ett tjejlag för fotboll och det gör det nog på de flesta skolorna. Det är en rätt vanlig sport här, så om du åker (vilket jag verkligen tycker du ska göra!) så kommer du nog kunna spela fotboll! På min skola så spelar tjejerna fotboll på hösten och killarna på våren. För på hösten är det mer amerikansk fotboll som gäller för killarna. kramkram
 



Kom ihåg mig?