Q/A - rotary & basket

Q: Hej! Hittade hit till din blogg precis via google och har kikat runt lite nu en stund. Superfin blogg! Jag funderar på att åka som utbytesstudent 15/16, och har självklart lite funderingar, och om du ville ta dig tiden att svara så vore det jättesnällt verkligen! Undrar 2 saker - Är du nöjd med din organisation, och vad är mindre bra med den? Undrar också en helt annan sak - vilken nivå ligger basketen på i high school? Kan man vara med och träna även om man inte spelat basket innan (bara handboll) eller är alla superduktiga? Förlåt om du redan svarat på detta, men är som sagt nu här (: <3
 
A: Först och främst, tack så mycket! blir jätteglad av att höra att du tycker det! och jag tycker du ska hålla kvar tanken om att åka iväg på ett utbytesår, bästa beslutet jag har tagit! Jag åker med Rotary och jag är så himla himla himla nöjd med dem. Speciellt när jag ser hur min tyska vän har det med hennes organisation så förstår jag vilken fantastiskt organisation Rotary är. Jag har så många fina människor runt omkring mig som jag kan kontakta om något skulle hända, alla utbytessträffar jag har med mitt distrikt är guld värda och jag verkligen älskar att jag har tre värdfamiljer, skulle faktiskt inte kunna tänka mig att bara bo med en, för nu får jag prova på tre olika amerikanska livsstilar och så får jag tre jättefina extra familjer ♥ Det enda mindre bra sak jag har att säga är att man måste önska 6 länder som man kan tänka sig att spendera sitt utbytesår på och det är inte 100% säker att man får sitt första handsval. HÄR har du iallafall ett inlägg där jag har skrivit lite mer för- och nackdelar med Rotary!
 
Du kan absolut spela en sport här även fast du inte har testat på det innan! Alla sporter har ett Varsity och Junior Varsity lag och även ibland ett C-squad. Så på träningar så tränar alla "nivåer" tillsammans, men på vissa övningar tränar man med de folk som ligger på samma nivå som en själv. Samt också när ni har match så spelar du mot de som är på samma nivå som dig, så det är ingenting att oroa sig för! Du kan absolut spela en sport som du inte har spelat förut :) Hoppas du blev nöjd över svaren och om du undrar något mer är det bara att fråga, vet hur mycket tankar och funderingar som snurrade runt i huvudet innan man själv åkte! kram ♥
 
Jag och alla härliga utbytesstudenter ♥



Kom ihåg mig?