1

Igår spenderade jag en helt underbar sista dag och kväll i Luleå. Jag och min familj + min farbror med familj for ut med båten till Skvalpen, en ö i Luleå skärgård som man endast får vara på från den 1 augusti, eftersom innan det är den "stängd" för fåglarna som är där. Man kunde fara upp med båten på sanden och det är rätt ovanligt att vi kan göra det, med tanke på att vi har en lite större båt. Så det var verkligen häftigt! Sedan var det mysigt att jag fick gosa lite med min kusin Max (♥) en sista gång innan jag far, för när jag kommer hem kommer han vara hela 1,4 år. På kvällen gick jag och min familj och åt middag på Cg´s. Supergod mat! Jag kunde inte ha haft en bättre "sista" dag i Luleå. Är så glad att jag fick hela sommaren hemma, för den har varit helt underbar. 

Idag lyfter då planet till huvudstaden, där möter jag upp flera andra utbytesstudenter som ska iväg på samma äventyr som jag. Vi går på ett kvällsmöte och sedan tidigt på måndag morgon så åker vi! Mycket blandade känslor. Vet inte riktigt hur jag känner. Taggad. Nervös. Ledsen. Glad. Taggad. Glad. Rädd. Nervös. Taggad. Blir jobbigt att säga hejdå till min familj idag, jätte jobbigt.. saknar dom redan. Men samtidigt så är det denna dag jag har längtat efter i flera år och nu är den här. Det känns så himla overkligt! Kan inte riktigt förstå det än, även fast jag står här med en fullpackad resväska, att jag ska faktiskt åka. Så. Himla. Sjukt. Känslan är så himla svår att förklara och man kan nog bara förstå det om man själv är utbytesstudent. Jag hoppas verkligen att det kommer bli ett jättebra år, att jag klickar bra med mina tre värdfamiljer och lär känna massa härliga personer. Men som sagt, det blir vad man gör det till! Så ska verkligen försöka göra det bästa av varje dag. Antar att jag bara har en sak kvar att säga...
 
 
USA - HERE I COME
 

Åh du har nu en fantastisk resa framför dig! Se till att njuta ordentligt av USA och ha det så roligt där!

Ska bli riktigt spännande att få följa din resa, kom ihåg, du behöver inte blogga varje dag! Gör det när du har tid, känn ingen press. Hellre att du umgås med nya kompisar än sitter hemma framför datorn bara för du känner att du MÅSTE uppdatera.
Det här skriver jag för jag vet flera utbytesstudenter som gjort såhär och ångrat det sen.

Sorry att det blev så långt, ville mest önska dig en fantastisk resa och säga att jag är lite avundsjuk (på det bra sättet alltså!!!) :)

Svar: Tack sa jatte mycket!!! skriver fran min vardfamiljs dator, sa har inte de svenska bokstaverna. Men tack!! betyder mycket.
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?