Årsresumé

Januari till maj - 

jag började först blogga i juni, så tyvärr minns jag inte riktigt allt jag gjorde dessa månader. Men jag och familjen började iallafall året med en två veckors semester i Gran Canaria, HÄR har jag en video från det! jag gick från vikarie till ordinarie barnpassare på världens bästa inpuls! så minst två gånger i veckan passade jag massa barn, bästa jobbet! som jag saknar så mycket. Jag jobbade även på mycket på mina andra två jobb.
 
Prins daniel var besök på skolan, min fina vän Johanna hade en egen konsert i kulturens hus och det var SÅ bra! minns även att hela familjen åkte på influensan... det var mindre kul, jag var och såg Miley Cyrus konsert i globen och HÄR har ni en video från det, vilken fantastiskt, galen och helt otroligt bra konsert! och sedan var det ju mycket planerande och tankar kring utbytesåret. Fick även reda på här att jag har hamnat i Kanada, och sedan att de lyckades flyttat över mig till USA! happyhappyhappy! och så fick jag ju reda på min första värdfamilj! och så kom min kusin max ut till denna värld, finaste killen. 
 
 Juni -
 
Här sommarjobbade jag tre veckor på bästa aronsbadet, planerade mycket inför USA, jag gjorde bland annat klart visumansökan och bokade en intervju på amerikanska ambassaden i Stockholm, åt mycket mat på världens bästa dagobert, spenderade fina dagar ute i luleå skärgård och så var jag ju på One Direction konsert, var på två stycken i friends arena och ena konserten stog jag och mina braiga vänner längst fram. Bästa jag har varit med om, det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse! HÄR har ni en video från den konserten.
 
 Juli - 
 
Här for jag och pappa til stockholm för att besöka ambassaden, jag fick reda på min andra och tredje värdfamilj, köpte ny kamera, Johanna hade sin 18-års fest, spenderade mer härliga dagar ute i skärgården med familj, släkt och vänner, for till farmor några dagar och hängde med mina fina solstrålar, Luleå kalaset var jag också på och så försökte jag klura ut hur man packar för ett år. 
 
Augusti - 
 
Jag hade två hejdå-nu-åker-jag-på-ett-utbytesår, en med släkt och en med vänner, förberedde alla sista saker innan USA och sedan kom 18 augusti, dagen jag gav mig ut på mitt äventyr. Känslofylld dag. Första dagen i USA spenderade jag med min värdmammas brorsa och hans familj, vi åkte båt och jag kunde inte ha önskat en bättre start, för älskar verkligena att åka båt. Jag började även på high school, fick testa på att skjuta, var och bowlade, gick runt i Okanogan och fotade och försökte handskas med jetlag, förkylning och hemlängtan så bra som möjligt.
 
September - 

Här gick jag på min första amerikanska footballs match, ojoj så underbart! Jag och min värdfamilj for till Olympia för min värdbror började på college där, besökte leavenworth, fick ett paket från sverige, hade första rotaryhelgen med alla utbytesstudenter och det var hur kul som helst!!! sedan en annan helg for vi en sväng till Seattle där jag fick bland annat gå på en baseball match, åka upp i space needle, åka båt, besöka public market center och världens första starbucks, men det bästa av allt på den resan var nog när jag och min värdmamma spontanköpte biljetter till Katy Perrys konsert utanför arenan. Wow, det var helt fantastiskt!!  
 
 Oktober - 

Denna månad började på bästa sätt, jag fyllde 18 år och min värdmamma hade ordnat ett jättefint födelsedagskalas med massa dekoration, mat, fika m.m. Det var verkligen en helt underbar dag som jag kommer minnas länge! Homecoming veckan drog igång på skolan, där vi hade dress-up days varje dag och massa aktiviteter, spelade bland annat powder puff! (dock råkade bilden hamna i december collaget... hehe), jag åkte på ett leadership camp i Olympia med 800 studenter från hela washington. Det är bland det bästa jag har gjort! Wiebke hade ett halloweeen party och jag var snövit, jag skärde ut min första pumpa och for en sväng till Chelan.
 
November - 
 
Första snön kom, som dock inte stannade länge - vilket inte gör mig något! Jag spenderade en jätterolig helg i Wentachee med alla utbytesstudenter på USA sidan, tog höst bilder med Wiebke, gick på homecoming dansen, åkte till IKEA, överraskningsfest för Wiebke, var på en hypnotisör show, firade min första thanksgiving, började spela basket, bokade meet&greet biljetter till Ariana Grandes konsert och fick en tidig julklapp från föräldrarna, biljetter till One Directions konsert i Kalifornien! I slutet av november så flyttade jag även in till min andra värdfamilj.
 
December - 

Började denna månad med att åka till Vernon, Kanada för att spendera en helg med alla utbytesstudenter. Vi åkte skidor, tubing och hade bara det helt underbart, fick ett till paket från Sverige, hade en föreställning med kören i skolan, tjejdag med värdfamiljen i tri-city, PJ day i skolan, firade min första amerikanska jul och gjorde svenska köttbullar!
 
Video från min första månad i USA.
 
Video från min andra månad i USA.
 
Video från min tredje månad i USA.
 
Video från min fjärde månad i USA. 
 
Hejdå 2014, tack för detta helt fantastiska år, det har verkligen varit det bästa året någonsin, många drömmar som har gått i uppfyllelse och är så tacksam för allt jag har fått uppleva. Men nu välkomnar jag 2015 och allt det året har att erbjuda. KRAMKRAMKRAM

Sammanfattar din bildkavalkad med ett ord WOW!
Nu är det dags att öka farten så att du hinner uppleva lite mer...ha ha...du kommer få lappsjuka när du kommer hem av bristen på aktiviteter. Eller så kommer du hålla igång oss alla! Puss hjärtat mitt 😘

Svar: Puss❤️
Emmy - utbytesstudent i usa

Du levererar som vanligt då det gäller bilder och collage så kul att se, även om jag blir matt bara att läsa allt du hunnit med😀 tur att du är ung!! 😀 hoppas på ett toppen 2015. Kram till dej!

Svar: Hihi kram!
Emmy - utbytesstudent i usa




Kom ihåg mig?